Razpisi

Programi v času koronakrize - #ostanidoma in #izrabipriložnost

3.4.2020

Zdaj, v času krize, imamo dovolj časa, da lahko razmislimo in tudi ustvarimo pozitivne spremembe na naši osebnosti tako, da obudimo naše bistvo, našo pravo naravo in notranjo moč, kar zaradi sodobnega tempa vseskozi nehote ignoriramo. S pojavom nevidnega in neznanega sovražnika je izginil občutek varnosti. Zdravila ni, strah in panika kapilarno pronicata v našo (pod)zavest in ustvarjata zmedo ter negotovost. Ne vemo, koliko časa bo kriza trajala, zato ohranimo nadzor nad našimi mislimi in čustvi, izboljšajmo imunski sistem in zdravje #izrabipriložnost.

Virus lahko obstane in se širi le če ima dobrega gostitelja, torej človeka šibkega zdravja. V teh razmerah je gibanje ne samo priporočljiva dejavnost, ki temelji na dejstvu, da smo premalo telesno dejavni za zaščito svojega zdravja, ampak tudi družbeno odgovorna dolžnost in preventivna dejavnost, s katero zmanjšujemo možnost prenosa okužbe. Sporočilo, ki nam ga pošilja koronavirus ni zgolj v strahu in paniki, temveč predvsem poziv k krepitvi imunskega sistema in zdravja nasploh.

Ne samo virus, ampak tudi stres in pomanjkanje gibanja sta pogosta vzroka za razvoj kroničnih bolezni in drugih prizadetosti, ki vplivajo na telesna, umska, čustvena in duševna stanja. Um in telo tvorita človeka in sta neločljivo povezana. Zaradi stresa lahko zbolimo, kajti številne subtilne spremembe v razpoloženju so lahko povzročene z odzivom imunskega sistema na stres, ne da bi se mi tega sploh zavedali. Tipičen znak stresa je plitvo in kratko dihanje, ki poteka skozi usta namesto skozi nos. Dolgotrajen kroničen stres negativno vpliva na imunski sistem in odpira vrata raznoterim boleznim.

Bolj se moramo zavedati preprostega in že tisočletja znanega zakona, da le disciplinirano delo vzgaja lik telesno, duhovno in moralno zdravega človeka. Redna vadba je zatorej odločilnega pomena, vendar v redno vadbo v širšem pomenu, ki krepi imunski sistem ne sodi le običajna športna vadba. Redno spanje, zmerna in uravnotežena prehrana ter čim manj nerviranja dopolnjujejo skrb za zdravje. Imunski sistem lahko okrepimo z rednim gibanjem in upravljanjem stresa ali sproščanjem oziroma tudi meditacijo.

Poleg predpisanih preventivnih ukrepov je nujno, da okrepimo naše zdravje - pravzaprav je krepitev zdravja edino kar lahko v tej negotovi situaciji storimo zase. Sprejmimo izziv, predpišimo svojemu telesu gibanje s telovadbo, duši oddih sprostitvijo, prebavilom pa zmerno organsko prehrano, polno vitaminov in mineralov. Sprostimo strah še preden nam prične razdirati misli in duha. Umirimo telo, misli in občutke z meditacijo in umirjenim dihanjem. Odpustimo zamere, negativne misli in preplavimo telo z občutki radosti in ljubezni. Opustimo kajenje in prekomerno uživanje hrane in alkohola ter negativnih odvisnosti. #izrabipriložnost

Gibanje ni le športna vadba, temveč je kakršno koli gibanje telesa, pri katerem nastaja poraba energije. Hoja, sprehod s psom, hoja po stopnicah namesto uporabe dvigal, pospravljanje, pomivanje oken, beljenje, ples, raztezne in krepilne vaje so primeri zmernega gibanja in skrbi za zdravje. Cilj rekreativne vadbe je izboljšanje zdravja, za razliko od športne vadbe, ki je namenjena doseganju športnih rezultatov. Športniki večinoma poznajo vaje in trenažne cikle in jih lahko prilagodijo danim razmeram z improvizirano vadbo na domu. Malčki se lahko razgibajo skozi igro in prav tako z igro pridobivajo razne sposobnosti in spretnosti. Gibanje izvajamo vsaj 30 minut dnevno, pri čemer ne bo odveč si vzeti nekaj minut in pripraviti progresiven načrt vadbe in se ga pri izvedbi tudi dosledno držati.

Dihanje je prvinska vez z življenjem, zato je tudi temu, četudi samoumevnemu pojavu treba posvetiti zadostno pozornost in ga v čim večji meri ozavestiti. Namreč brez hrane preživimo tja do enega meseca, brez vode le nekaj dni, brez dihanja pa nekaj minut. Ker koronavirus huje napada respiratorni sistem je prav, da temu primerno okrepimo naša dihala. Dihajmo skozi nos, ves čas, saj dihanje skozi nos omejuje nevarnost prehlada grla in zaustavlja prah. Dihanje s prepono (trebušno dihanje) pa izjemno učinkovito umirja živčni sistem in odpravlja stresna stanja. Zadostuje že 15 minut popolnega in nenapornega dihanja, ki traja pri vdihu cca 6 sekund in pri izdihu ravno toliko. Dihalne vaje izvajamo vsaj 15 minut dnevno. Prvi dan lahko začnemo z minuto in nato progresivno nadaljujemo.

Meditacija v sodobnem tempu življenja dobiva čedalje bolj na pomenu. Četudi izraz meditacija marsikomu ne pove dosti, ali pa jo nekateri ignorirajo, je treba poudariti, da je cilj meditacije umik iz resnih življenjskih zadev v igrivost; meditirati pomeni najti stik sam s seboj, meditirati pomeni zdrsniti iz glave in vstopiti v srce. Tako lahko posameznik načrtno spreminja stanje zavesti z namenom, da bi se preprosto umiril, ali da bi dosegel kakšen specifično zastavljen cilj. Za mediacijo je ključno usmerjanje naše pozornosti. Kamor gre pozornost tja gre energija. Pozornost lahko usmerimo v dihanje, napetosti v telesu, umu, v pozitivne misli in radostna čustvena stanja, ki se jih spominjamo in taka stanja v meditaciji blagohotno vzdržujemo. Dnevno priporočamo vsaj 15 minut meditacije, kajti z njeno pomočjo lahko omilimo stres in odpravimo marsikatero zdravstveno težavo.

Na Zavodu za šport Jesenice bomo v nadaljevanju pripravili nekaj napotkov za zdrav in kakovosten način preživljanja prostega časa v tej krizni situaciji. Nekatere naši programi bodo prilagojeno razmeram tekli naprej.

Program Osvajalec Španovega vrha se nadaljuje, osvajalci pa naj upoštevajo predpise in navodila ter se v vpisno knjigo vpisujejo s svojim pisalom z uporabo rokavic, saj je vpisna knjiga in pisalo možen vir okužbe. Podobna pravila veljajo na Trim stezi Žerjavec. Obiskovalci naj raje izvajajo samostojne vaje kot so počepi, poskoki, izpadni koraki in raztezne vade, kot da uporabljajo obstoječe naprave. Objavili bomo tudi karto pohodnih poti v naši občini, dve od teh pa bomo pregledali in priporočili uporabo.

Za občane bomo pripravili nabor videoposnetkov za izboljšanje imunskega sistema in zdravja z gibanjem, dihanjem in meditacijo. Ne bomo prezrli najmlajših in tudi ne najstarejših občanov. Za tekmovanja in dosežka željne občane pa bomo pripravili Izziv za usmerjeno vadbo.

V Mladinskem centru Jesenice boste našli napotila Zinke Ručigaj kot pomoč pri vzgoji otrok v tej koronasituaciji. Zavedamo se, da staršem ni lahko, saj so v veliki meri prevzeli nalogo šolnikov in vzgojiteljev. Virtualno, iz doma v dom, za skupno sproščanje in podporo teče program MCJoga z Ano Pirih. Vsi tisti, ki nimate volje za samostojno delo lahko sledite programu Yoge in Ani Pirih na You tubu.

#ostanidoma in #izrabipriložnost

Povezave do videoposnetkov

Za najmlajše
https://www.youtube.com/watch?v=vY0xas8cSjM
https://www.youtube.com/watch?v=7VAEIkGmXno

Za starejše
https://www.youtube.com/watch?v=TrX4K5dnwOY
https://www.youtube.com/watch?v=ldcJvlCHBrU
https://www.youtube.com/watch?v=wCd5Z7YEjIg

Za rekreativce
https://www.youtube.com/watch?v=21JhWTIPQSw
https://www.youtube.com/watch?v=KgVwrJZ4stI
https://www.youtube.com/watch?v=AR1fnR9yREU

Dihanje
https://www.youtube.com/watch?v=hFsW-UCmvS4
https://www.youtube.com/watch?v=g9NRE9lbZK4
https://www.youtube.com/watch?v=UX9jZDaZ3CA

Meditacija
https://www.youtube.com/watch?v=kTce4PBxCpE
https://www.youtube.com/watch?v=nGG66hV3PQA

Zdenka Ručigaj
https://www.mc-jesenice.si/
https://www.facebook.com/zinkaruc

MCJoga z Ano Pirih
https://www.youtube.com/watch?v=yUJzQ0Gp7dk